CONTACT

Oudevaart 65a - 1749CH

Warmenhuizen

sersgym@gmail.com

+316 83257118

Algemene voorwaarden

KVK: 65540611

© 2019 by Thousand Feet - www.thousandfeet.nl

VISIT

LOCATIONS

Oudevaart 65a - 1749CH

Warmenhuizen

De Factorij 20C - 1689 AL

Zwaag

Westerhof 14 - 1733 VJ

Nieuwe Niedorp

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

STRENGTH EN POWER WORKOUT

SPW is een circuit training die bestaat uit de combinatie kracht en conditie. Door middel van gewichten, stepbanken en andere attributen wordt er gefocust op een explosieve krachttraining, maar ook de algemene conditie.

De warming-up duurt 15 min. De warming-up behoort een verplicht onderdeel te zijn van elke training of wedstrijd. Met de warming-up bereidt u uw lichaam voor op de komende inspanning. Tijdens de training of wedstrijd kan de hartslag oplopen tot wel 180 slagen per minuut. Het hart moet zich geleidelijk kunnen aanpassen. 

De warming-up kan bestaan uit:

1. Circulatie warming-up (algemene warming-up);

2. Rekoefeningen;

3. Sportspecifieke warming-up.

Circulatie warming-up

De circulatie warming-up bestaat uit het losjes inlopen, dit duurt minimaal 5 minuten. Daarbij maakt u lichte bewegingen met uw armen, benen en romp. Met de circulatie warming-up brengt u de functies van uw hart, longen, zenuwstelsel en spieren op een hoger niveau. 

Rekoefeningen

De rekoefeningen doet u na de circulatie warming-up. Het belangrijkste doel van de rekoefeningen is het vergroten van de bewegingsuitslag.

Ademen: zorg ervoor dat uw ademhaling langzaam, ritmisch en beheerst is. Als u voor een rekoefening voorover moet buigen, ademt u gelijktijdig uit. Tijdens het aanhouden van de rek, ademt u rustig door. Houd uw adem niet in tijdens het rekken. Als een rekhouding uw ademhaling verstoort, bent u niet voldoende ontspannen. Maak de rek dan makkelijker voor uzelf, zodat u weer vrij kunt ademen.

Sportspecifieke warming-up

Na de circulatie warming-up en de rekoefeningen komt tot slot de sportspecifieke warming-up. In de sportspecifieke warming-up voert u dezelfde bewegingen uit, die u in de workout maakt. Daardoor komt het beoordelingsvermogen op scherp te staan.

De workout duurt in zijn geheel 60 minuten incl warming-up.